keskiviikko 4. marraskuuta 2015

Miten päädyin Brightoniin

11953174_1155722714454716_2373791947105513230_n 11953134_1155721507788170_4116271366551060485_n Miten päädyin Brightoniin ja miksi juuri siihen aikaan?
Mulla oli mun ensimmäistä kielimatkaa valitessa ns. kriisi, että minne oikeasti halusin lähteä. Mitä kieltä lähteä opiskelemaan? Minne päin maailmaa haluaa lähteä? Mikä kaupunki? Mikä järjestö? Mikä ajankohta? Nämä kysymykset kannattaa oikeasti kysyä itseltään ja mietiä tarkkaan kun on valitsemassa kielimatkaa tai -kurssia.
Mulla oli jo hyvä rajoite kielimatkaani valitessa siinä, että halusin lähteä opiskelemaan juuri englantia ja kohteen piti olla euroopassa. Se rajasi jo suurimman osan kohteista pois, joten jälkelle jäi Britannia ja Malta. Luin kummastakin maasta paljon esim. erilaisia kielimatkablogeja yms. Lopulta Maltakin jäi sitten valintojen ulkopuolelle, koska halusin kohteeseen missä puhutaan englantia ja ehkä Lontoo ja tälläisetkin asia olivat vähä rinnalla vaikuttamassa. No sen jälkeen kun olin saanut päätettyä että lähen Britanniaan nii sitten se vasta pohtiminen alko. Kaupunkia valitessa mulla oli monta vaihtoehtoa. Mietin kauan Brightonin ja Torquayn välillä. Lontoo lähti aika nopeasti pois listoilta, koska koin sen turhan isoksi kaupungiksi. Brightoniin päädyin sen takia, koska sieltä etäisyydet joka paikkaan olivat sopivat ja se oli sellainen kohtalaisen suuri kaupunki meren rannalla.
Järjestön kanssa mulla oli aikalailla alusta asti selkeät sävelet, että se on EF millä lähden. Vertailin kyllä paljon STSn ja EFn välillä äitini kannusti lähtemään STSllä, mutta pitkän väittelyn, vääntelyn ja kääntelyn jälkeen päätyimme yhteisymmärryksessä EFän.
Ajankohta ei sisäänsä tässä ollut mitenkään jonkun asian takia määräytyvä. Lähdin sinne heinäkuussa koska koin sen parhaimmaksi hetkeksi lähteä. Nyt toin kun lähden Kaliforniaan siinä lähtöajan kohtaa jo jonkun verran määritti se, että oon aina halunnu kokea ja nähdä miten iso juhla 4th of july oikeasti on. Että sen matkan ajankohdan valitsin sillä perustein, että se päivä siellä on sinä ajankohtana.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti